Megvezetve: Utastájékoztatás az Astoria aluljáróban

Helyszín: Astoria aluljáró

A frissen kitett táblák a 9-es, 109-es autóbuszok megállói felé mutatnak. Pontosabban azok korábbi helyszínei felé.

Negyedik hónapja ugyanis a buszok (beleértve az éjszaka közlekedőket is) már nem a házak mentén állnak meg, hanem a 47/49-es villamosok peronjainál.

3 Tovább

Otthagyták a sittet a BKV-sok

Olvasónk nem érti, hogy Budapesten egy egyszerű felújítás/aszfaltozás/takarítás miért tart egy hétnél tovább. Mint írja, pénteken volt egy hete, hogy a János kórházi villamoshuroknál felszedték a sínek közül a bitument. Hegesztettek egyet a váltón, majd elvonultak. Ám az aszfaltszemetet otthagyták maguk után a BKV-sok. Eddig vártam a hírrel, mert jófej vagyok és eltűröm, hogy buTapest az átfutások városa legyen. De egy hét után már félővé kezd válni, hogy mindez a gányolat örökre ott marad.

9 Tovább

Balesetveszélyes lépcső a Kelenföldi pályaudvaron

A lenti képeken lévő látvány fogadja azokat az embereket, akik a Volánbusz járatairól szeretnének átszállni a vasútra (jegypénztár felé), és akik erről szeretnék megközelíteni a 19-es és a 49-es villamosokat. A Kelenföldi pályaudvar (akkor még Etele tér) ezen részét 2000 környékén újították fel, de az ott közlekedő ismerőseim szerint ez a lépcső már legalább 5-6 éve így néz ki. Nem értem, hogy miért nem élt a megrendelő a garanciális jogaival, és miért nem javíttatta ki a hibát az elmúlt években.

3 Tovább

Hónapokig tartó egymásra mutogatás után cserélték a Dózsa György úti akna fedelét

Június 6-án írtunk a Dózsa György úti aknafedélről, mellyel kapcsolatban Városjáró olvasónk hónapokat levelezett az FKF Zrt-vel. A Budapesti Közlekedési Központ a Budapest-figyelő bejegyzése alapján felkereste a BKV-t és a közterület fenntartót, és kiderült, hogy a két társaság tavaly december óta egymásra mutogat, mert szerintük nem az ő feladatuk a fedél cseréje. A BKK végül a BKV-nak osztotta ki ezt a feladatot, úgyhogy végre megszüntették a balesetveszélyt. Ha hasonló észrevételetek van, küldjétek el bátran a budapestfigyelo@gmail.com címre, megpróbálunk segíteni!

Tisztelt Budapest-figyelő!

Az alábbiakban olvashatja a BKK válaszait az 2011. június 6-án megjelent "Nem foglalkozik a lakossági panaszokkal az FKF Zrt.?" című cikkre reagálva.

"A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) munkatársai egy állampolgári bejelentés nyomán tavaly decemberben jelezték a BKV számára, hogy az egyik megállóban lévő akna fedlapja veszélyes lehet az utazókra. Mindkét cég úgy tartotta, a másik fél illetékessége az akna fedlapja és annak javítása, majd a hónapokon át tartó levelezgetés során sem sikerült gazdát találni az aknának.

4 Tovább

Nyitott elektromos doboz borzolja a kedélyeket a Széll Kálmán téren

A fenti képet olvasónk, KekPafrany készítette a 22-es busz Széll Kálmán téri megállójában. Mint írja, nem tudja, hogy az ajtó nélküli dobozok kábelei feszültség alatt vannak-e, minden esetre ijesztő, hogy mindenki számára hozzáférhetőek. A hibáról a Budapest-figyelő tájékoztatta a BKV-t illetve az elektromos műveket is, bízva abban, hogy letakarják, vagy ha már nincs szükség rá, leszerelik a dobozt.

Hasonló észrevételed van? Várjuk leveled a budapestfigyelo@gmail.com címre!

4 Tovább

Csupán csak egy év kellett a Bajza utcai földalatti korlát összegányolásához

A BKV-figyelő február 10-én foglalkozott a Földalatti Bajzai utcai korlátjaival. Mint azt akkor megírtuk, két Opel személyautó ütközött még tavaly a metró feljáratánál, és az egyik jármű a korlát nagy részét kitörte. Az üggyel kapcsolatban azt sikerült megtudnunk, hogy a díszes korlátokat újra kell gyártani, emiatt nem tudták több hónap alatt pótolni.



Olvasónk, Városjáró a helyszínen járt, és a lent látható képeket követte el néhány napja. Közel egy év kellett ahhoz, hogy pótolják a korlátot, és ez az egy év alatt csak erre az undorító munkára futotta. Neveket akarok hallani!

21 Tovább

Felnyársalhatja az autóst az életveszélyes korlát az Astoriánál

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket a fent látható képre, melyet az Élőben a városból Facebook lapján talált. A képen látható korlát beépítését évekkel ezelőtt tiltották be, mert egy balesetnél a személygépkocsinál a felső rúd pont fejmagasságban van. Így egyből fel is nyársalja az autóst. Ezért kezdték az egyben hajlított korlátokat használni, -olvasható a Facebook oldalon. Mint megtudtuk, a Budapesti Közlekedési Központot is tájékoztatták a problémáról, ahonnan ígéretet kaptak az új korlátok cseréjére.

Azt sajnos nem sikerült megtudnunk, hogy ki és milyen megfontolásból engedélyezte a betiltott korlátok kihelyezését.

16 Tovább

Elindult a Budapest-figyelő blog

Hosszas készülődés és sok háttérmunka után a mai napon elindult a BKV-figyelő testvérblogja, a budapesti lakosok érdekeit védő Budapest-figyelő blog. Hogy miről is lesz itt szó, és miről fognak szólni a bejegyzéseink, az alábbiakban megtudhatod:

Budapesten járva minden nap találkozunk olyan kisebb-nagyobb problémákkal, melyek megnehezítik az életünket. Széttörött, mozgó utcakövek, betört aknafedelek, soha meg nem épült járdák és parkok, széttört, hiányzó padok, parkoló hiányában a járdán várakozó autósok, elfoglalt, rossz minőségű bicikli utak, életveszélyes lámpaoszlopok, balesetveszélyes járdák és épületek, kivilágítatlan aluljárók, lámpa hiányában balesetveszélyes átjárók, ritkán ürített szemetesek. Ezek csak néhány problémák azok közül, amik egy átlagos pesti lakos életét bosszússá teszik minden nap. A Budapest-figyelőn ilyen, és ezekhez hasonló problémákkal fogunk foglalkozni, mi ugyanis tudjuk, hogy egyes panaszokkal melyik önkormányzathoz, melyik hatósághoz kell fordulni, és a problémák publikálása után az utóéletüket is követni fogjuk.

6 Tovább

Budapest-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek