Június 6-án írtunk a Dózsa György úti aknafedélről, mellyel kapcsolatban Városjáró olvasónk hónapokat levelezett az FKF Zrt-vel. A Budapesti Közlekedési Központ a Budapest-figyelő bejegyzése alapján felkereste a BKV-t és a közterület fenntartót, és kiderült, hogy a két társaság tavaly december óta egymásra mutogat, mert szerintük nem az ő feladatuk a fedél cseréje. A BKK végül a BKV-nak osztotta ki ezt a feladatot, úgyhogy végre megszüntették a balesetveszélyt. Ha hasonló észrevételetek van, küldjétek el bátran a budapestfigyelo@gmail.com címre, megpróbálunk segíteni!

Tisztelt Budapest-figyelő!

Az alábbiakban olvashatja a BKK válaszait az 2011. június 6-án megjelent „Nem foglalkozik a lakossági panaszokkal az FKF Zrt.?” című cikkre reagálva.

„A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) munkatársai egy állampolgári bejelentés nyomán tavaly decemberben jelezték a BKV számára, hogy az egyik megállóban lévő akna fedlapja veszélyes lehet az utazókra. Mindkét cég úgy tartotta, a másik fél illetékessége az akna fedlapja és annak javítása, majd a hónapokon át tartó levelezgetés során sem sikerült gazdát találni az aknának.

Később a Budapest figyelő blog is hírt adott az esetről, tudatván: az FKF nem foglalkozik a lakossági panaszokkal.

A blogbejegyzés nyomán a Budapesti Közlekedési Központhoz is eljutott a probléma, ezért megkerestük a két érintett társaságot és tájékoztatást kértünk az esetről. Az összegyűjtött hírekből végül kiderült: valóban nem tartozik egyikükhöz sem az akna, abban – felirat hiányában azonosíthatatlan – valószínűsíthetően hírközlési kábelek vannak. Mindenesetre a BKV a BKK kérésére megszüntette a balesetveszélyt és az ideiglenes javítás után a végleges rendrakás iránt is intézkedett a cég.”

Üdvözlettel: Budapesti Közlekedési Központ, Sajtókommunikációs Iroda